English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Recommended Post Slide Out For Blogger

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Και όμως. Πληρώνουμε 285 εκατ. ευρώ για τα τηλεφωνήματα του Δημοσίου

Πόσα πληρώνουμε για τηλεφωνήματα από το Δημόσιο μέσω του προϋπολογισμού. Τι απαντά η κυβέρνηση

Εχετε αναρωτηθεί ποτέ, πόσες είναι οι τηλεφωνικές συνδέσεις του Δημοσίου; Και πόσα «πληρώνουμε» γι' αυτές, κάθε χρόνο, μέσω του προϋπολογισμού; Στην κυβέρνηση το αναρωτήθηκαν και αποφάσισαν ότι ήρθε η ώρα για να δοθεί μια απάντηση.
Έτσι, προχωρούν στην ηλεκτρονική καταγραφή όλων των τηλεφωνικών συνδέσεων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου - από τα τηλέφωνα του Μεγάρου Μαξίμου μέχρι τη σύνδεση στο τελευταίο ΚΕΠ της επικράτειας. Το έργο αναλαμβάνει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ). Το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Μαΐου και αν επιτύχει θα δοθεί συνέχεια με άλλες δημόσιες δαπάνες όπως είναι τα ταξίδια, τα ενοίκια μέχρι και οι λογαριασμοί του... ηλεκτρικού.
Αυτή τη στιγμή, δεν είναι καν γνωστός ο αριθμός των τηλεφωνικών συνδέσεων που έχουν «χρεωθεί» στις δημόσιες υπηρεσίες, επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό. Πρόσφατη έρευνα ανεβάζει τη δημόσια τηλεπικοινωνιακή δαπάνη στο ιλιγγιώδες επίπεδο των 285 εκατ. ευρώ. Στον τακτικό προϋπολογισμό έχει εγγραφεί ποσό της τάξεως των 125 εκατ. μόνο για τους φορείς της κεντρικής κυβέρνησης, ενώ εκτιμάται ότι δαπανώνται επιπλέον 10 εκατ. εκτός τακτικού προϋπολογισμού.
Για τους δήμους, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και τους υπόλοιπους φορείς της γενικής κυβέρνησης (συνολικά υπερβαίνουν τις 30.000) η δαπάνη εκτιμάται ότι φτάνει στα 150 εκατ. ευρώ. Το αν τα ευρήματα της έρευνας και οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν και σε ποιο βαθμό, θα φανεί έως το τέλος Ιουλίου, καθώς μέχρι τότε η ΓΓΠΣ προγραμματίζει να έχει ολοκληρώσει την πρώτη «απογραφή».
Ήδη, την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ σχετική απόφαση, βάσει της οποίας όλοι οι φορείς του Δημοσίου θα πρέπει μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα να συμπληρώσουν σε ηλεκτρονική βάση ποιους τηλεφωνικούς αριθμούς χρησιμοποιούν, ενώ οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα πρέπει να αναγράψουν τα ποσά που εισπράττουν για κάθε σύνδεση. Αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας, στον οποίο απευθύνθηκε η «Κ», δεν αποκλείει να προκύψουν εντυπωσιακά ευρήματα τόσο για το πόσο «φουσκωμένοι» θα εμφανιστούν ορισμένοι λογαριασμοί όσο και για το ποιοι (και πώς) κάνουν χρήση «κρατικών» κινητών τηλεφώνων.
Βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης, οι καταχωρίσεις των στοιχείων θα γίνονται στο σύστημα ΕΣΥΠ (Ενιαίο Σύστημα Πληρωμών) το οποίο προγραμματίζεται να λειτουργήσει παραγωγικά από την 1η Μαΐου. Μέσα σε τρεις μήνες –δηλαδή μέχρι τέλος Ιουλίου– όλοι οι φορείς του Δημοσίου οφείλουν να εγγραφούν στο «μητρώο φορέων του Δημοσίου», που θα τηρείται στο ΕΣΥΠ. Ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρχει για τους αριθμούς που έχουν χαρακτηριστεί «απόρρητοι» καθώς μπαίνουν και θέματα εθνικής ασφάλειας. Στο σύστημα θα δηλώνονται:
1. Οι οικονομικές απαιτήσεις των εταιρειών, όπως αποτυπώνονται στους λογαριασμούς.
2. Τα πάγια κόστη και τα στοιχεία κλήσεων ανά προορισμό (αστικά, υπεραστικά, κινητά κ.λπ). «Θα μπορούμε με ευκολία να εντοπίσουμε υπερχρέωση του Δημοσίου για διεθνείς κλήσεις ή τηλεφωνήματα σε αριθμούς τύπου 090» υποστηρίζει ο ίδιος παράγοντας. Στη βάση δεδομένων, η καταχώριση των λογαριασμών θα γίνεται ανά σύνδεση έτσι ώστε να φαίνονται οι χρεώσεις για κάθε σταθερό ή κινητό ξεχωριστά.
Και βεβαίωση
Οι φορείς του Δημοσίου θα έχουν το δικαίωμα να βλέπουν «τι και πόσα» τους έχουν χρεώσει προκειμένου να αποδέχονται ή να απορρίπτουν τα τιμολόγια του παρόχου. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να γίνεται εντός τριών ημερών. Με την αποδοχή του παραστατικού θα εκδίδεται βεβαίωση καταχώρισης της δαπάνης στο σύστημα και αποδοχής της χρέωσης από τον φορέα. Η συγκεκριμένη βεβαίωση θα θεωρείται απαραίτητο πιστοποιητικό για την εξασφάλιση της νόμιμης καταβολής της δαπάνης: «Χωρίς αυτή τη βεβαίωση, ο πάροχος δεν θα πληρώνεται» αναφέρει στέλεχος που γνωρίζει τις λεπτομέρειες του έργου.
Πρόσβαση στην πληροφορία για την τηλεπικοινωνιακή δαπάνη του υπουργείου θα έχει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ενώ προβλέπεται δημοσίευση των πληροφοριών μέσω του opengov.gr.
H αναλυτική καταγραφή των τηλεπικοινωνιακών δαπανών θα χρησιμεύσει και ως διαπραγματευτικό όπλο στα χέρια του Δημοσίου προκειμένου να εξασφαλίσει καλύτερες τιμές από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. «Μπορούμε να επιτύχουμε εξοικονόμηση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ καθώς, σε χιλιάδες περιπτώσεις, το Δημόσιο χρεώνεται με τιμές που κυμαίνονται κοντά σε αυτές της λιανικής».
(Πηγή: Εφ. Καθημερινή)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ: