Ανακαλύφθηκε αντίγραφο του διασημότερου ζωγραφικού έργου και φτιάχτηκε παράλληλα με το αρχικό
Βρέθηκε
πρόσφατα, κρυμμένο στις αποθήκες του μουσείου Πράντο στη Μαδρίτη.
Οι συντηρητές του διάσημου ισπανικού μουσείου έμειναν έκπληκτοι όταν διαπίστωσαν, μετά από ειδική τεχνική επεξεργασία, ότι...
αυτό που αρεχικώς είχαν θεωρήσει ως «ένα ακόμα
μεταγενέστερο αντίγραφο της Μόνα Λίζα, του 16ου ή 17ου αιώνα» είναι,
στην πραγματικότητα, έργο μαθητή του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ο μαθητής,
κατά τις εκτιμήσεις τους, ζωγράφιζε τη «δική του» Τζιοκόντα την ώρα που ο
μαέστρο έφτιαχνε το πασίγνωστο αριστούργημά του στη Φλωρεντία της
Αναγέννησης, κάπου ανάμεσα στο 1503 και το 1519 μ.Χ.
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο του πίνακα είναι ότι απεικονίζει την
Μόνα Λίζα πολύ πιο ανθρώπινη, πιθανότατα πιο κοντά στο πώς ήταν στην
πραγματικότητα, χωρίς την εξιδανίκευση που πέτυχε ο κορυφαίος ιταλός
καλλιτέχνης δίνοντάς της το περίφημο «μειδίαμα» που την χαρακτηρίζει.
Το έργο ανακαλύφθηκε πριν από λίγους μήνες κάτω από επιχρωματισμό με
μαύρο χρώμα. Οι Ισπανοί ανακοίνωσαν επίσημα την ύπαρξή του σε συνέδριο
για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Εθνική
Πινακοθήκη του Λονδίνου.
«Οι εργασίες συντήρησης συνεχίζονται, έχουμε δουλειά ακόμη. Θα μπορούμε
να εκθέσουμε τον πίνακα σε περίπου τρεις εβδομάδες από τώρα. Και τον
Μάρτιο θα τον μεταφέρουμε στο Λούβρο, όπου εκτίθεται η αυθεντική Μόνα
Λίζα, στο πλαίσιο έκθεσης που θα πραγματοποιηθεί εκεί» δήλωσε εκπρόσωπος
του Πράντο.
Οι σύγχρονοι ιστορικοί τέχνης εκτιμούν κατά συντριπτική πλειοψηφία ότι ο
αυθεντικός πίνακας του ντα Βίντσι απεικονίζει τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο,
σύζυγο του πλούσιου μεταξέμπορου Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο από τη
Φλωρεντία. Είχαν παραγγείλει το πορτρέτο για να κοσμήσει την καινούργια
τους έπαυλη, η μετακόμιση στην οποία συνέπεσε με την γέννηση του
δεύτερου γιου τους.
associated press / tovima.gr
Βρέθηκε
πρόσφατα, κρυμμένο στις αποθήκες του μουσείου Πράντο στη Μαδρίτη.
Οι συντηρητές του διάσημου ισπανικού μουσείου έμειναν έκπληκτοι όταν διαπίστωσαν, μετά από ειδική τεχνική επεξεργασία, ότι...
αυτό που αρεχικώς είχαν θεωρήσει ως «ένα ακόμα
μεταγενέστερο αντίγραφο της Μόνα Λίζα, του 16ου ή 17ου αιώνα» είναι,
στην πραγματικότητα, έργο μαθητή του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ο μαθητής,
κατά τις εκτιμήσεις τους, ζωγράφιζε τη «δική του» Τζιοκόντα την ώρα που ο
μαέστρο έφτιαχνε το πασίγνωστο αριστούργημά του στη Φλωρεντία της
Αναγέννησης, κάπου ανάμεσα στο 1503 και το 1519 μ.Χ.
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο του πίνακα είναι ότι απεικονίζει την
Μόνα Λίζα πολύ πιο ανθρώπινη, πιθανότατα πιο κοντά στο πώς ήταν στην
πραγματικότητα, χωρίς την εξιδανίκευση που πέτυχε ο κορυφαίος ιταλός
καλλιτέχνης δίνοντάς της το περίφημο «μειδίαμα» που την χαρακτηρίζει.
Το έργο ανακαλύφθηκε πριν από λίγους μήνες κάτω από επιχρωματισμό με
μαύρο χρώμα. Οι Ισπανοί ανακοίνωσαν επίσημα την ύπαρξή του σε συνέδριο
για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Εθνική
Πινακοθήκη του Λονδίνου.
«Οι εργασίες συντήρησης συνεχίζονται, έχουμε δουλειά ακόμη. Θα μπορούμε
να εκθέσουμε τον πίνακα σε περίπου τρεις εβδομάδες από τώρα. Και τον
Μάρτιο θα τον μεταφέρουμε στο Λούβρο, όπου εκτίθεται η αυθεντική Μόνα
Λίζα, στο πλαίσιο έκθεσης που θα πραγματοποιηθεί εκεί» δήλωσε εκπρόσωπος
του Πράντο.
Οι σύγχρονοι ιστορικοί τέχνης εκτιμούν κατά συντριπτική πλειοψηφία ότι ο
αυθεντικός πίνακας του ντα Βίντσι απεικονίζει τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο,
σύζυγο του πλούσιου μεταξέμπορου Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο από τη
Φλωρεντία. Είχαν παραγγείλει το πορτρέτο για να κοσμήσει την καινούργια
τους έπαυλη, η μετακόμιση στην οποία συνέπεσε με την γέννηση του
δεύτερου γιου τους.
associated press / tovima.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ: